سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بازاریابی فروش برندسازی برندینگ

تحلیل گر بینش   Insight Analyst همان محقق بازار Market Researcher سابق است با این تفاوت که محققی است که به جای تحصیلات در حوزه آمار ، در حوزه ی درس خوانده که مهارت جمع آوری اطلاعات و تحلیل داده را نیز دارد و به نتایج آماری از دید یک بازاریاب نگاه میکند. محقق بازار تحت عنوان تحقیقات بازاریابی Marketing Research  اقدامات خود را تعریف مینماید.

یک تحلیلگر بینش مصرف کننده به یک کسب و  کمک می کند تا مصرف کنندگان یا مشتریان خود را درک کند. مسئولیت های شما در این حرفه انجام تحقیقات و جمع آوری داده ها در مورد روند فروش و رضایت مصرف کننده است. سپس اطلاعات را برای شناسایی مشکلات یا کاستی ها تجزیه و تحلیل می کنید. وظایف شما ممکن است طراحی فرآیندها و رویه‌های بالقوه یا ارائه گزارش‌هایی برای کمک به توسعه محصول، ‌های بازاریابی، پیش‌بینی فروش یا بهبود خدمات شرکت باشد. همچنین می‌توانید از تحقیقات خود برای تعیین مناطقی که در حال حاضر توسط بازارهای فروش برآورده نمی‌شوند، استفاده کنید. به عنوان یک تحلیلگر بینش مشتری، ممکن است به صورت مستقل کار کنید یا به عنوان بخشی از یک تیم فعالیت کنید.

Consumer-Insight-Analyst-تحلیلگر_بینش_مصرف_کننده

چگونه میتوان یک تحلیلگر بینش مصرف کننده شد ؟

مدارک تحصیلی اولیه مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر بینش مصرف کننده شامل مدرک لیسانس در بازاریابی یا حوزه مطالعاتی مشابه است. همچنین ممکن است قبل از شروع به کار به عنوان تحلیلگر، به تجربه ای در زمینه بازاریابی،  کسب و کار، و  یا تجزیه و تحلیل مشتری نیاز داشته باشید. شما باید مهارت های ارتباطی عالی و توانایی های تحلیلی استثنایی داشته باشید. داشتن استعداد ریاضی برای محاسبه داده های آماری در مورد روند تقاضا مفید است. مهارت های اولیه کامپیوتر نیز مورد نیاز است.

تحلیلگران بینش مصرف کننده با چه نوع داده هایی کار می کنند؟

تحلیلگران بینش مصرف کننده با طیف گسترده ای از منابع داده کار می کنند، از جمله نظرسنجی های تحقیقات بازار، داده های  های اجتماعی، داده های فروش، تجزیه و تحلیل وب سایت، و بازخورد مشتریان. آنها داده های کمی و کیفی را جمع آوری و تجزیه و تحلیل می کنند تا به درک جامعی از روندها، ترجیحات و رفتارهای مصرف کننده دست یابند.

چگونه تحلیلگران بینش مصرف کننده ارزشی برای کسب و کارها فراهم می کنند؟

با تجزیه و تحلیل داده های مصرف کننده، تحلیلگران بینش مصرف کننده بینش ها و توصیه های مهمی را به مشاغل ارائه می دهند. آنها ترجیحات مصرف کننده و الگوهای رفتاری را آشکار می کنند، روندهای بازارهای نوظهور را شناسایی می کنند و به کسب و کارها کمک می کنند تا مخاطبان  خود را بهتر درک کنند. این بینش برای تنظیم استراتژی‌های بازاریابی، بهبود پیشنهادات محصول و بهبود تجربه کلی مشتری استفاده می‌شود.